کنترل دمای اتاق سرور

یکی از بزرگترین خطراتی که همیشه صاحبان شرکت ها و مشاغلی که دارای اتاق های سرور هستند را تهدید می کند ، بالا رفتن دمای اتاق سرور می باشد که ضرر های بسیار زیادی را به بار می آورد. افزایش دما می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد مانند از کار افتادن سیستم سرمایشی، کار کرد نا صحیح سیستم سرمایش ، باز ماندن درب های اتاق سرور و خارج شدن هوای داخل اتاق و همچنین قطعی برق سیستم های سرمایشی که در صورت اتفاق افتادن هریک از موارد فوق افزایش دما باعث آسیب رسیدن به سیستم ها و سرور های موجود در اتاق می شود. یکی از ساده ترین و ارزان ترین و کارآمد ترین روش ها برای کنترل دمای اتاق سرور استفاده از سیستم هایی است که به وسیله موبایل کنترل می شوند. سیستم کنترل از راه دور پندورا به عنوان کامل ترین دستگاه کنترل از راه دور بوسیله موبایل علاوه بر اینکه می تواند مشکل دمای اتاق سرور را به طور کامل بر طرف کند استفاده های بسیار دیگری می توان از آن کرد که در ادامه به آنها اشاره می شود.

سیستم کنترل از راه دور پندورا

سیستم کنترل از راه دور پندورا یک سیستم کنترل بوسیله موبایل از راه دور است که با استفاده از یک سیم کارت و ارسال SMS به دستگاه می توانید به راحتی آن را کنترل کنید و اتاق سرور را زیر نظر داشته باشید. بوسیله این سیستم شما می توانید در هر لحظه که خواستید دمای اتاق سرور را مشاهده کنید و یا در صورت لزوم سیستم سرمایشی دیگری را روشن کنید. یک نکته مهم در مورد سیستم کنترل از راه دور پندورا این است که شما میتوانید با برنامه دادن به دستگاه اتاق سرور خود را به صورت کاملا هوشمند و اتوماتیک کنترل کنید. به عنوان مثلا می توان با قرار دادن حدود بالا و پایین مجاز برای دمای اتاق به دستگاه برنامه داد که در صورت بالا رفتن دما از حد مورد تا 20 نفر را با ارسال یک SMS مطلع سازد و یا در صورت لزوم سیستم سرمایشی دیگری را وارد مدار سازد. همچنین دستگاه توانایی پشتیبانی از دیگر سنسور ها مانند سنسور های حرکتی ، تشخیص دود ، رطوبت و غیره را دارا می باشد. در ادامه به مواردی که در اتاق های سرور از آن استفاده می شود اشاره خواهد شد.

مانیتورینگ دما و رطوبت

شما میتوانید در هر لحظه تنها با ارسال یک پیامک از دمای و رطوبت اتاق سرور مطلع شوید. همچنین لازم به ذکر است چنانچه از سیستم کنترل از راه دور پندورا سری IRC استفاده نمایید می توانید تا 4 عدد سنسور دما و رطوبت به دستگاه متصل کنید. تعداد سنسور های دما و رطوبت را هنگام سفارش می توانید تعیین کنید به عنوان مثال در تصویر مقابل از 3 سنسور دما و یک سنسور رطوبت استفاده شده است.

هشدار در صورت بالا رفتم دمای اتاق سرور

یکی از قابلیت های سیستم کنترل از راه دور پندورا ارسال هشدار در صورت بالا رفتن دمای اتاق سرور می باشد. این هشدار بنا بر نیاز شما می تواند تا برای 20 شماره ارسال شود. همچنین بوسیله دستگاه مورد نظر می توان دمای اتاق و سیستم های سرمایشی را به صورت هوشمند کنترل کرد. به عنوان مثال هنگامی که دما از مقدار خاصی بالاتر رود سیستم سرمایشی دوم به صورت خود کار اضافه خواهد شد و این اتفاق از طریق SMS برای مسئولان اتاق سرور ارسال خواهد شد. چنانچه دما مجدد به مقدار مورد نظر برگردد سیستم سرمایشی دوم نیز از مدار خارج خواهد شد.